Kendinizi fazla yemekten alıkoymak için buzdolabına ideal vücudunuzdan bir fotoğraf koyduğunuz dönem oldu mu hiç? Motivasyonunuzda bir desteğe mi ihtiyacınız var? Aşağıda, kilo vermenin vücudunuzu, sağlığınızı ve psikolojinizi etkileyeceği ipuçlarına göz atmanızda fayda var!

  1. Daha iyi uyku

Çalışmalar, obez yetişkinlerde kilo kaybının uyku kalitesinin artmasına yardımcı olduğunu göstermiştir. Fazla kiloları atmak, horlamayı ve uyku apnesi semptomlarını azaltmaya da yardımcı olabilir, böylece daha iyi ve daha uzun süre uyur ve daha tazelenmiş hissederek uyanırsınız.

  1. Daha iyi seks

Kilo vermek hormonlarınızı dengeler ve hem cinsel dürtülerinizi hem de dayanıklılığınızı artırır. Ayrıca, yatak odasındaki deneyiminizi önemli ölçüde etkileyebilecek daha fazla vücut güveni sağlar.

  1. Depresyonla mücadele

Fazla kilo vermenin başarısı, stres seviyenizi düşürme faydasına sahip olabilir. Sağlıklı beslenme, dengeli hormonlar ve egzersizden salınan endorfinlerin tümü sizi çok daha mutlu eder.

  1. Hafızanızın güçlenmesine yardımcı olur

Obezitenin uzun zamandır hafıza kaybı riskini artırdığı biliniyor ve bazı araştırmalar kilo vermenin obezite ile ilişkili hafıza bozukluğunu gerçekten tersine çevirebileceğini buldu. Artan hafıza ile bile, araştırmacılar beyin aktivitesinin azaldığını fark ettiler ve kilo vermenin beynin bazı bölgelerinde işleyiş verimliliğini artırmaya yardımcı olduğuna inanmalarına yol açtı.

kilo vermek

kilo vermek

  1. Tasarruf yapmanıza destek olur

Çoğu insan için sağlıklı yemeyi öğrenmek evde başlar. Yemeğinizi kendiniz yaptığınızda içerisinde ne olduğunu bilmek daha kolaydır. Bu genellikle dışarıdan sipariş vermek veya dışarıda yemek yemek yerine marketten yemek malzemeleri satın almak anlamına gelir. Bahşişlere, içeceklere ve teslimat ücretlerine harcanmayan tüm parayı topladığınızda bu size tasarruf olarak dönecektir!

  1. İmmün sisteminizi güçlendirin

Önemli miktarda kilo vermiş olanlar, bunu yapmanın daha iyi yemekten daha fazlası olduğunu anlarlar. Yaşam tarzınızda önemli değişiklikler yapmakla ilgilidir. Bu değişiklikler (daha fazla uyku, daha sağlıklı yemek, düzenli egzersiz) bağışıklık sisteminizi güçlendirir.

  1. Zamanla her şey daha kolay olacak

Yaşam tarzı değişikliklerini ilk yaptığınızda, eski alışkanlıklarınıza geri dönmemek zor olabilir. Ancak buna sadık kalırsanız, onları yeni alışkanlıklarla değiştirebilir ve eskileri daha az çekici ve tehlikeli hale getirebilirsiniz. Aynı şey yemek için de geçerlidir. Vücudunuz sağlıklı atıştırmalıklara alıştığında, sağlıksız atıştırmalıkları nadiren özlediğinizi göreceksiniz.

  1. Genel sağlığınıza olan faydaları

Vücut ağırlığının yüzde 5 ila 10’unu kaybetmek kötü kolesterolünüzü ve kan basıncınızı düşürebilir, diyabet riskinizi azaltabilir ve hem iltihabı hem de kalp krizi ve felç riskinizi azaltabilir.

  1. Daha fazla özgüven

Sadece birkaç kilo bile vermek, kendiniz hakkında daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir. Kendiniz hakkında daha iyi hissettiğinizde, başkaları da bunu görür. Başarılı kilo kaybından sonra gelen güven artışı, çekiciliğinizi de artırır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir